Lilypie 1st Birthday Ticker

Friday, May 18, 2007

YOU WISH!

Tot zover de regelmaat waar ik zo enthousiast over sprak. Ga terug naar start, u ontvangt geen geld.
Isaac haat het gewoon om te gaan slapen. Hij is stikkapot maar schreeuwt de longen uit zijn lijf zodra hij neergelegd wordt. Leggen we hem te snel in bed (hij is nog niet moe genoeg) dan kruipt hij de hele tijd recht en begint hij zijn bedrand af te knagen. Leggen we hem te laat in bed (hij is doodvermoeid) dan krijst hij de provincie OOst Vlaanden bij elkaar en kunnen we hem bijna niet troosten.

We hebben al alle tips geprobeerd, maar mochten er nog zijn, laat maar komen.



Ook in zijn slapen tijdens de dag is alle regelmaat verdwenen. Dit heeft wel een aantal practische problemen tot gevolg. Slapen in een bed is al een ramp, slapen in een autostoel is dubbele ramp. Dus, wanneer we verder dan 10 minuten met de auto moeten, dan is het altijd bang afwachten of hij moe gaat worden of niet. Want thuis kan je nog even rondlopen en proberen sussen, in de auto niet. En het is allesbehalve aangenaam om op de autostrade te rijden en een krijsend, hysterisch kind op de achterbank te hebben. Op zo'n momenten voel ik me ook altijd zo opgesloten. Omdat ik niets kan doen om hem te helpen...

1 Comments:

At 10:43 AM, Blogger Inge L said...

Hallo Marijke!
Wat je schrijft is heel herkenbaar. Het was bij ons de eerste periode met de kindjes ook lang niet alleen rozegeur en maneschijn, verre van.
De eerste weken na thuiskomst schreeuwde onze Yibe bij het slapengaan ook de hele buurt bijeen. Het enige wat hielp was bij hem blijven tot hij vast in slaap was. Hij was heel bang om alleen te zijn in zijn bedje.
Ik legde hem op zijn buik en legde mijn arm en hand op zijn rug en wiegde hem heen en weer. Na een tijdje kon ik dan gewoon mijn hand op hem leggen zonder hem te wiegen, daarna was het voldoende dat ik naast zijn bed zat en de laatste fase was dat ik aan de deur van zijn kamer bleef staan en als hij begon te wenen zei ik gewoon dat ik er nog was.
Het heeft bij ons wel een aantal weken geduurd om zo ver te geraken.
Hopelijk heb je hier wat aan!
Groetjes uit Oostende!
Inge

 

Post a Comment

<< Home