Lilypie 1st Birthday Ticker

Friday, May 25, 2007

ZZZZZZZLAAPPROBLEMEN THE SEQUEL

Ja, we hebben het weer even aangezien, maar de slaapproblemen zijn legio. Onze lieve zoon vervalt in twee extremen waarvan we er minstens 1 per nacht meemaken.
1. Of het inslapen is een absolute crisis die tot twee uur lang kan aanslepen
2. of meneer wordt midden in de nacht wakker en is klaar om aan de dag te beginnen

Zo was hij vannacht om vier uur KLAARWAKKER. Na alles geprobeerd te hebben om hem opnieuw te laten inslapen hebben we het tegen halfzes opgegeven en ben ik met hem naar beneden gegaan. Tegen zeven uur begon hij te geeuwen en te neuten en heb ik hem opnieuw in zijn bedje kunnen steken tot halftien. Nu valt dit nog mee, ik heb zelf ook van zeven tot tien terug geslapen en zal straks nog even de oogjes dichtdoen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit mij tot een efficiƫnte werker gaat maken eens we terug aan het werk zijn.

Volgens ons heeft Isaac echt een tekort aan slaap. Overdag slaapt hij maximum nog een uurtje. En 's nachts soms niet meer dan 6 uur. Maar niet dat dit zijn energie op enige manier doet verminderen want hij kruipt nog steeds als een wervelwind door het huis, trekt zich overal aan op en begint zijwaartse stapjes te zetten. Je zou denken dat een kindje dat zoveel nieuwe dingen leert doodop zou zijn... niet dus.

Mama en papa hebben dus niet echt veel mogelijkheden om bij te slapen overdag, wat ons een beetje het uitzicht van levende zombies geeft.

Maar, we blijven optimistisch.... het zal wel overgaan.

1 Comments:

At 3:33 AM, Blogger Nathalie & Joris said...

Hallo,

Hebben jullie al eens gepolst hoe het bij andere koppels zit? Er moeten toch nog mensen zijn die geconfronteerd geweest zijn met deze "aanpassingsproblemen"? Of misschien was hij gewoon altijd al wel een slechte slaper. Hebben jullie daar informatie over gekregen? Ik weet niet of jullie daar open voor staan, maar er is ondertussen een nieuw forum opgedoken (www.adoptieforum.be). Misschien kan je jullie ervaringen daar neerpennen en zijn er mensen die net hetzelfde hebben doorgemaakt. Hopelijk is het allemaal van niet te lange duur en kunnen jullie binnenkort de batterijen opnieuw opladen. Veel sterkte nog!

Nathalie.

 

Post a Comment

<< Home